יום ראשון, 18 ביולי 2010

מאמר על חולות סמר בעיתון ערב ערב

בעיתון ערב ערב שיצא בסוף השבוע האחרון התפרסם מאמר קצר על המאבק להצלת חולות סמר.
נכתב:

לפני כחודשים, שלחו פעילי סביבה מכתב לראש עיריית וקראו לו להצטרף למאבקם למציאת חלופות חול לבנייה, מבלי להרוס את דיות החול הגדולה ליד העירץ משרדי התשתיות והגנת הסביבה הצטרפו. המועצה האזורית חבל אילות הצטרפה. מאיר יצחק הלוי לא הגיב. ראש מכון ערבה דיוויד לרר: "חשוב שאילת תתעורר ותגיד: כך לא מנהלים את אוצרות הטבע של האזור".

במאמר נכתב על כך שבחמש השנים האחרונות מקורות החול לבניה בעיר אינם מקומיים ולא נעצרה תנופת הבניה בעיר ולא עלו מחירי הדירות.
לכותב טענות קשות על ראש העיר על כך שאינו מצטרף למאבקים סביבתיים חשובים בעיר אילת.
המאמר המלא מופיע כאן
לארגון סביבה בריאה בערבה אין טענות על ראש העיר. אנו מצרים על כך שלא הגיב לפנייתנו ועל כך שלא הביע תמיכתו במאבק להצלת החולות. אבל לא מאוחר.
בימים האחרונים ישנה התקדמות בשיתוף הפעולה עם משרד התשתיות והמשרד להגנת הסביבה לביצוע סקר התכנות לחציבה לעומק בחולות. סקר כזה יוכיח שבמידת הצורך ניתן לבצע חציבה לעומק במגרשים בהם כבר נעשו עבודות חציבה. אבל חשוב לזכור ולהזכיר שמאגר החול לבניה בחולות סמר יספיק לצורכי הבניה של העיר אילת והסביבה לשלוש-ארבע שנים בלבד. צריך למצוא מקור חול אחר!
צוות העורכים של תמ"א 14 ב' תכנית מתאר ארצית לחציבה וכריה למשק הבניה והסלילה כבר הביע את עמדתו בנושא ומציע לסגור את מחצבות החול הקטנות בדרום ולספק חול לבניה אך ורק ממישור רותם. תכנית המתאר הארצית החדשה טרם אושרה ובכל מקרה לא תחול על תכניות מתאר מפורטות מאושרות. אבל, זהו חיזוק לטענותנו. עזבו את החולות.
חולות סמר. זה מה שנשאר.

0 comments:

הוסף רשומת תגובה