יום חמישי, 2 ביוני 2011

מתקן חלוץ של שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת מול בית אריזה ערדום

ניסוי ראשון בפארק אנרגיות מתחדשות סמוך למועצה האזורית
למאמר כולו בליווי תמונות
קבוצת שיכון ובינוי מקבוצת אריסון באמצעות זרוע האנרגיה של הקבוצה, שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, מתכוונת להקים את מתקן החלוץ הראשון בישראל באזור התעשייה ערדום על שטח בהיקף של כ-20 דונם. מתקן חלוץ מוגדר כמתקן אשר תכליתו ביצוע בדיקות, הדגמות, הפעלה וניסויים בטכנולוגיה שפותחה בישראל ובבעלות תאגיד ישראלי, להפקת אנרגיה מתחדשת. האתר מוקם באזור התעשייה ערדום המרוחק כ-200 מטר צפונית למשרדי המועצה האזורית חבל אילות.
הטכנולוגיה עליה יתבסס המתקן הומצאה בישראל עוד בשנות ה70 ומתקנים דומים הוקמו כבר בארה"ב ובאירופה ופועלים ברציפות כ-30 שנה. קרינת השמש מרוכזת באמצעות שקתות פראבוליות מתכתיות מצופות מראות לצינור מרכזי אשר שמן תרמי זורם בתוכו במעגל סגור.האנרגיה האגורה מועברת באמצעות השמן למערכת ליצור קיטור ובאמצעותו מפיקים חשמל לרשת. החברה מתכננת להקים "לולאה" של קולטנים סולאריים, ובנוסף מערכות קצה, שיאפשרו ביצוע של סדרת ניסויים, אשר יוכיחו את יעילות המערכת וזאת לצורך פרויקטים עתידיים שהחברה מקדמת בימים אלה. הלולאה תוקם על שטח באורך של כ-400 מטר ורוחב של כ-50 מטר. גובה הקולטנים הסולאריים הינו כ-7 מטר. מערכות הקצה יכללו בין היתר,מערכות חשמל , מערכות קירור ומערך סגור שמן תרמי (HTF). מתקן הדמו אינו מתעתד ליצר חשמל אלא לדמות חלק מסוים משרשת הייצור של שדה סולארי מלא. אנרגיית החום שתיווצר בתהליך הינה בהיקף של כ-1 מגוואט חשמל.

תמונות להמחשה בלבד – שדה סולרי מסחרי ולולאת קולטנים תרמו סולארית
עבודות ההקמה החלו בשטח בתחילת מאי 2011. הפעלה מתוכננת לדצמבר אותה שנה ולאחר מכן החברה מתכוונת לתפעל את האתר בין שנתיים לשלוש שנים. בתכנון האתר הופעלו שיקולים רבים שתכליתם שמירה על הסביבה וניסיון ככל שניתן להשתלב במתאר הקיים. להלן דגם נצפות של המתקן כמו שהוא יראה מכביש הערבה.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם שי בהרב shai_b@shikunbinui.com

5 comments:

התקנת מזגנים אמר/ה...

נראה לי שכך נגיע לייצר חשמל בלי לזהם את הסביבה. מפני שלדעתי אי אפשר לעצור מלצרוך צריך לחפש כל דרך כדי להפיק חשמל בצורה הכי נקייה. רק צריך לקוות על יחס משתפר של מחיר מול תועלת.

דודי חשמל בפתח תקווה אמר/ה...

יחס משתפר של מחיר מול עלות לא יהיה אפשרי, לדעתי, בעשורים הקרובים כלל וכלל.

אנונימי אמר/ה...

אנרגיה סולארית היא חשובה לאין שיעור בנושא אנרגיה מתחדשת וגם יש לזכור שישנן אלטרנטיבות אחרות ודרכים לייצור אנגיה מגז באמצעות אסדת קידוח

יוסי אבו אמר/ה...

יוזמה מאוד יפה אם כי היעילות של אנרגיה סולארית עדיין לא מספיק cost efficient. יש להשקיע במחקר ופיתוח של טכנולוגיות מתקדמות יותר לייצור אנרגיה נקייה.

Daniela אמר/ה...

גז טבעי בישראל הוא אחד הנושאים הכלכליים החשובים והמבורכים במשק

הוסף רשומת תגובה