יום שבת, 25 ביוני 2011

ועדת הכלכלה קוראת לבטל את תכנית הכרייה בחולות סמר

ועדת הכלכלה של הכנסת הצטרפה לתושבי האזור ולארגוני הסביבה בקריאה חד משמעית למנהל מקרקעי ישראל לשקול מחדש את היתר הכרייה בחולות סמר. עם זאת, מתעקש מינהל מקרקעי ישראל להוציא לפועל את התכנית, על אף שכריית החול משמעותה הרס מוחלט של החולות על כל ערכי הטבע הייחודיים שבו.
לכבוד הדיון הגיעו לירושלים 5 מתושבי האזור, צוות המרכז ללימודי שדה באילת ועוד נציגים מארגוני הסביבה הרבים השותפים למאבק. בחוץ התקיימה הפגנה צנועה של הצעירים של התנועה הירוקה ומגמה ירוקה. הם מכרו חול לעוברים ושבים מחוץ למשכן הכנסת.
הוועדה המליצה לבחון חלופות זמינות לאספקת חול שייתנו מענה לצרכי הפיתוח של אילת. הוועדה קראה לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ולשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, לפעול בשיתוף עם מינהל מקרקעי ישראל ולמנוע פגיעה בחולות סמר ולהביא להפסקה מיידית של כריית החול לבנייה. כמו כן קראה הוועדה לבחון את האפשרות להוריד את מפלס הקרקע במסגרת תכנון העבודה להקמת מתקני אספקת האנרגיה הסולארית בסמר ואליפז, או העמקת הכרייה בשני המגרשים שכבר נכרו בסמר.
תודתנו נתונה לחברי הכנסת שהשתתפו בדיון איתן כבל, ניצן הורביץ, ישראל חסון, דב חנין ויו"ר הועדה יצחק וקנין ואשר תומכים במאבק להצלת החולות.
לידיעה באתר NRG

0 comments:

הוסף רשומת תגובה