יום שבת, 22 בינואר 2011

נדחה הערעור לעתירה נגד תכנית הכירה בחולות סמר

ב12 לינואר דחו שופטי בג"צ את העתירה שהגישו "אדם טבע ודין" נגד תכנית הכרייה בחולות סמר. בהחלטתם זו הם התירו את הרס הדיונה. יתכן שכבר בשבועות הקרובים נראה סימנים של התחלת העבודה לכריית החול בדיונות.
זה היה הביקור הראשון שלי בבית המשפט כבעלת עניין. ישבנו אני ועוד כעשרה פעילי סביבה בציפיה להכרעת הדין. הדיון לא היה מותח. כבר בתחילת דבריו אמר השופט רובינשטיין שהערעור נדחה. זה היה רק עצוב. עצוב משום שלא היה איש מבין הנוכחים שהאמין שיש הצדקה להרס החולות. איש לא התווכח על ערכי הטבע המיוחדים של המקום. מה שהכריע את גורל החולות היה משך הזמן בין אישור תכנית הכרייה לבין הגשת ההתנגדות לתכנית.
בסיפור המתסכל של חולות סמר יש לקח חשוב לכולנו. איננו יכולים להיות אדישים לתנופת הפיתוח סביבנו ואיננו יכולים להרשות לעצמנו לשים את גורל הסביבה בידי פקידים. אנחנו צריכים לגלות ערנות, מעורבות ואכפתיות כל הזמן.
בחודש האחרון התקיימו שני מפגשים חשובים מיזמים גדולים העתידים לקום באזורנו. הראשון, שימוע ציבורי עם נציגי הבנק העולמי על ההשפעות הסביבתיות של תעלת הימים והשני, ארוע באחריות של סבב" ע, מפגש עם יזם "איירפארק" העתיד לקום בבקעת עובדה. חשוב ללמוד את הדברים ולהביע עמדה בקול ובזמן ושני היזמים היו פתוחים לשמוע. טוב היה לו יותר מתושבי האזור היו מנצלים את הבמה שניתנה להם.
את המאבק על החולות עוד לא סיימנו. הפסדנו במערכה אבל ישנם אפיקי פעולה נוספים ואנחנו משתדלים להיות אופטימיים שנוכל למנוע הרס חלק מהחולות. נזדקק לתמיכה רבה של תושבי האזור למשך הדרך.
להלן פסק הדין

נשוחח על המשך המאבק בישיבת ועדת ההיגוי של סבב"ע ביום ד' 26.1.2011 בשעה 18:00

הדיון בבית המשפט זכה לכיסוי תקשורתי נרחב הודות לפעילות של הצעירים ממגמה ירוקה.
מצורף קישור לידיעה באתר NRG

0 comments:

הוסף רשומת תגובה